Leeg

International Workplace Group start met franchising


International Workplace Group (IWG) gaat starten met franchising in Nederland. De wereldwijde aanbieder van flexibele werkplekoplossingen – bekend van onder andere Regus en Spaces – wil op deze manier inspelen op het enorme groeipotentieel dat het bedrijf ziet in de Nederlandse markt. Het groeipotentieel komt voort uit een toenemende populariteit van en de groeiende behoefte naar flexibele werkplekoplossingen. Hiermee volgt IWG in Nederland landen als het Verenigd Koninkrijk, waar IWG inmiddels samenwerkt met vijf partners. Ook in Duitsland is inmiddels het eerste franchisecontract ondertekend.

Flexibele werkomgevingen zijn inmiddels stevig geïntegreerd in de Nederlandse samenleving en bieden bedrijven en hun werknemers flexibiliteit waar en wanneer ze dat nodig hebben. Uit onderzoek van het CBS blijkt dat het aantal bedrijven dat in Nederland wordt opgericht blijft groeien, het grootste deel hiervan bestaat uit eenmansbedrijven. Tegelijkertijd reduceren ook steeds meer corporates de hoeveelheid vaste kantoorruimte en maken ze steeds meer gebruik van een flexibele schil van werkplekken via flexibele kantooraanbieders.

Niet alleen landelijk is de vraag naar flexibele werkplekoplossingen de laatste jaren explosief toegenomen - in Nederland is de omvang van de flexibele kantorenvoorraad tussen 2013 en 2018 met 265% gegroeid - ook wereldwijd is deze trend duidelijk zichtbaar. Om deze enorme vraag bij te kunnen benen, heeft IWG besloten haar franchisepropositie versneld ook in Nederland uit te rollen.

IWG begint franchising in Nederland
IWG heeft Rob Hogervorst aangetrokken om als eerste kantooroperator van Nederland vanaf 1 oktober 2019 potentiële franchisenemers toegang te bieden tot het uitgebreide IWG-platform. Als onderdeel van de franchisepropositie biedt IWG hen onder andere toegang tot haar sales- en marketingplatform. De ervaren franchisegever – IWG opende haar eerste franchisevestiging in 2012 – stelt daarmee niet alleen haar netwerk en ondersteuning beschikbaar, maar ook jarenlange expertise op het gebied van franchising. Hogervorst zelf deed bijna 10 jaar lang ervaring op als franchisemanager bij de Nederlandse fastfoodketen Febo.


 


Lees Meer

meer nieuws

Leeg